onsdag 23 maj 2012

ÄNTLIGEN!!!


- Äntligen!!
Wilma börjar bli frisk.
Vi trodde att det va den nya tanden som
gjorde att hon hade feber och ont i munnen.
Det va i fredags. Sen märkte vi att det va halsont 
och feber. Svårt att sova förutom i min famn.
Så det kändes som om det inte blev mycket gjort
från min sida när vi va nere i torpet.
Men mannen målade om vardagsrummet,
få bort en stor sten hör som tidigare varit en damm
mitt på gräsmattan, satt upp grindarna i trappan och
en massa saker.
Men jag fick tillslut till ett land att plantera
jordgubb och smultronplantor som jag fått av kollegorna
på jobbet. Sådde också lite rädisor och sockerärtor.
 Men nu så mår Wilma bättre och vi tog en promenad
i sommar hettan. Och hon fick gunga.
Wilma fyller ju snart 1 år och jag vet vad som står i förrådet
och väntar på henne. Något som börjar på GUNG och slutar på
STÄLLNING. En present från farmor och faster med familjer. :)

Inga kommentarer: