onsdag 25 juli 2012

Njuter

Visst känns det tungt och man blir trött av
att vara höggravid på sommaren.
Och jag försöker intala mig själv att det kommer
fler sommrar då jag kommer att orka istället.
Får en massa ideér men ingen ork.
Men lite orkar jag.
Har satt ut vindfarare eller drömfångare som någon sa.
Fast mina drömfångare bevarar mina ideer till senare.
Så nu kan jag sitta och titta på dom när de rör sig i vinden.
Något som är underbart är att min älskade man är så händig.
Idag byggs det staket runt altanen.
Fast nu blev det bad pause, för det är så varmt och han
gick ner till bryggan för att ta sig ett behövligt dopp.
Lekstuga skall få ny trall till verandan.
Ingen post har dykt upp i Wilmas postlåda. ;)
Wilma har nu tagit premiär doppet i poolen.
Något som hon gillade.
Har plockat lite hallon Wilma skall få i gröten.
Gott, gott från trädgården.
Nu hör jag mannen sitter och myser på altanen.
Bäst att gå ut och mysa med. :)

Inga kommentarer: