måndag 16 april 2012

Vi kom iväg ...

Vi kom iväg på vår resa.
Men så nära att vi fick stanna hemma och boka av den.
Först fick ju Wilma magsjuka, inte kul. Stackars liten.
Men vätskeersättning är susen. 
Det bär man alltid ha hemma till stor som liten.
Ja pappa Tommy fick magsjuka några dagar senare. 
(Skall inte ta några detaljer.) Jag bodde typ i tvättstugan. 
Men han blev frisk så vi kunde komma iväg.
Men jag då skulle jag klara mig. 
Kände mig spänd i magen och känslan av magsjuka ekade. 
Men jag hoppades på att det bara va efterdyningar av 
alla dofter som cirkulerat i hemmet. 
Jag klarade flygresan. Skönt.
Men ropa inte - HEJ!! ännu. Första natten kom den. 
Som skönt va så höll det bara i sig en halv dag.
Jag säger det igen vätskeersättning och sen vila. 
Fick höra att fler på resan hade varit med om samma sak innan
att de höll på att få avboka men blivit friska.
Någon som klarade resan lysande
så va det Wilma.
Hon hade full koll både fram och bak
för att kolla in folk.

Inga kommentarer: