torsdag 5 januari 2012

Så har Julen varit och snart farit...del 2.

Efter en mysig Julafton åkte vi till farmor i Hille, Gävle.
Där träffade Wilma katten Peppis för första gången.
Hon greppa ett stadigt tag om henne.

Där öppnade Wilma en massa fina Julklappar,
från farmor.
Sen kom faster, farbror och kusinerna med fler
julklappar som hon öppnade med iver.
( Visade inga bilder från Julafton för då filmade vi. )
- Undrar vad det finns här i???
Paketet är nästan lika stort som Wilma.
Klossar.
Pappret smakade smaskens.
- Titta Mamma precis vad jag önskade mig!!!
- En ny kompis.
Faster Carola hade bakad en världsgod
Jultårta som vanligt.
Innan vi åkte hem mot Sköndal så hälsade vi
på Wilmas sysslingar. Kul med glada barn
att leka med tyckte nog Wilma. Där träffade hon även
pappa Tommys faster Barbro.
Hon är så oroligt lik min farmor.
Ni som minns henne ser nog likheten.
Om jag hittar en bild så skall jag visa en
"look a like" bild. Det är som att ha fått
farmor tillbaka.
Så här glad blev Wilma när vi kom hem och satte
henne mitt bland sina fina Julklappar.
- Tack alla!!! Hälsar Wilma.

( Nu är det ju jag Erica som hälsar, tackar
och tycker men innan hon förstår så
får jag visa hyfs åt henne. ;) )

Inga kommentarer: