fredag 2 december 2011

Wilmas första polkagris.

I veckan så sydde vi polkagriskäppar.
Här kommer det lite bilder på hur vi gjorde.
Ville ha lite skaller ljud så jag fyllde en gammal
filmrullerör med ris. Det måste ju vara något som är
tätt så att man kan tvätta saken i tvättmaskin.
Sen visade det sig att filmrullen va för stor så jag fick tänka om.
Så kom jag på; - "Det skall ju självklart vara en bjällra i."
Så nu är det bara att sprätta upp den och stoppa i en.

Men så här kul kan man ha med en ljudlös.
-Varsågod Wilmis!!!
- Tack mamma.
Så här kan man göra med den...
Och så här är också skoj. Lite luftgitarr.
Gott gott...
Wilmas kompis Maja fick en av Polkagriskäpparna.
Kul att dela med sig.

Nästa pyssel vi skall göra med är
pepparkaksgubbar. Tyg och kritsyr är inköpt.
Så snart kommer mer pyssel idéer. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt syster nu börjar jag känna igen dig;)

Erica Hemström sa...

Tack syster. Ja äntligen har jag kunnat börja verkställa mina idéer. Tillsammans med Wilma. :)